Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden  Repareerdirect. (REPARATIE)

Algemene Reparatie voorwaarden Consumentenelektronica, toepasselijk in gevallen waarin Repareerdirect als reparateur van consumenten elektronica optreedt.

Artikel 1. Gegevens Repareerdirect
Repareerdirect. is gevestigd te Kronenburgpassage 49, 6831 EN Arnhem. U kunt ons van maandag t/m zaterdag bereiken op het telefoonnummer 06-12341195 en daarnaast zijn wij ook per e-mail te bereiken. Ons e-mail adres is info@repareerdirect.nl KvK-Nummer 57535663. BTW-nummer NL249655615B01.

Artikel 2. Klachten of defecten aan toestellen
Bij reparatie wordt uitgegaan van de klacht(en) aan het toestel die op de reparatie bon staat/staan omschreven. Repareerdirect. onderzoekt altijd alle functionaliteiten van het gerepareerde toestel. Indien het toestel waterschade opgelopen heeft moet dit door de consument vooraf vermeld worden. De consument gaat akkoord met een waterschadebehandeling waarvoor standaard €39 inclusief BTW in rekening word gebracht.

Artikel 3. Prijzen
De prijs van de reparatie wordt uitsluitend vastgesteld op basis van de prijzen die vermeld staan op onze website. Deze prijs is opgebouwd uit onderdelen, montage en 3 maanden garantie op de funtionaliteit van het vervangen onderdeel. Werkt de touch-functie van het nieuwe scherm niet goed? Daar geven wij garantie op! Op breuken in het glas of LCD daarentegen niet. Op batterijen, oplaadpunten, audiojacks geldt een garantietermijn van 3 maanden

Artikel 4. Betalingen op factuur
Repareerdirect accepteert alleen betalingen op factuur van, bij Repareerdirect., aangemelde bedrijven. Facturering is daarbij alleen mogelijk op 14 dagen. Eventuele betalingen op 30 dagen is mogelijk in overleg en met geldige redenen. Repareerdirect behoudt zich het recht om betalingen op factuur op 30 dagen af te keuren. Zakelijke klanten kunnen voor vragen en/of aanmeldingen e-mailen naar info@repareerdirect.nl

Artikel 5. Onderzoek
Als bij het onderzoek blijft dat de prijs van de reparatie hoger is dan de kostenraming zoals vermeld staat op onze website, wordt er contact opgenomen met de consument. De consument moet hiervoor akkoord geven zodat het toestel compleet werkend is. Indien de consument niet akkoord gaat met de hogere reparatiekosten zal het toestel ongeprepareerd retour gezonden worden aan de consument. Repareerdirect hanteert geen onderzoekskosten. Mocht de consument het toestel niet willen laten repareren dan worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht. Indien het toestel een waterschadebehandeling heeft gehad maar de consument wil geen verdere kosten maken dan wordt er €39 in rekening gebracht voor de waterschadebehandeling.

Artikel 6. Garantie
Repareerdirect geeft 3 maanden garantie op het vervangen onderdeel zoals vermeld staat op de reparatie bon, met uitzondering van batterijen, oplaadpunten en audiojack, Hiervoor geld een garantietermijn van 3 maanden.  Deze garantie geld niet voor stoot-, val- of waterschade wat na de reparatie is aangebracht. Tevens is uw reparatie bon uw garantiebewijs. Heeft U deze bon niet meer in uw bezit dan kunnen wij U geen garantie verlenen. Een offerte of bankafschrift kan niet worden gezien als garantiebewijs. Repareerdirect. is niet aansprakelijk voor eventuele verdere schade aan uw toestel en geeft geen garantie op onderdelen welke na reparatie defect zijn geraakt.
Let op: glasbreuken en gebroken LCD’s vallen na de reparatie NIET onder de garantie.

Artikel 7. Verzending van toestellen
Repareerdirect neemt toegestuurde toestellen aan. Echter vragen wij aan onze consumenten om het pakket met daarin uw toestel aangetekend en verzekerd op te sturen naar ons. Repareerdirect zal uw toestel ook aangetekend en verzekerd retour zenden. Deze verzendkosten zijn voor de rekening van de consument. Bij eventueel verlies of diefstal wordt dit door Repareerdirect afgehandeld met de betreffende transporteur. Repareerdirect kan niet aangeven hoe lang deze afhandeling bij de transporteur kan duren.

Artikel 8. Fabrieksgarantie
De reparaties die Repareerdirect uitvoert zijn buiten de fabrieksgarantie van Apple, HTC, Huawei, LG, Motorola, One Plus, Samsung en Sony e.d.. Officieel gezien vervalt de fabrieksgarantie bij de reparatie. Daarnaast moet u er rekening mee houden dat de fabrieksgarantie al verlopen is op het moment dat uw toestel schade heeft geleden. Uiteraard bieden wij onze garantie aan zoals vermeld in artikel 6.

Artikel 9. Niet betaalde/afgehaalde producten
Indien de reparatie voltooid is en de klant is hiervan op de hoogte gesteld, heeft de consument drie (3) maanden de tijd om het toestel te betalen en af te halen. Indien de consument dit na drie (3) maanden niet gedaan heeft, is Repareerdirect gerechtigd het product te vernietigen.

Artikel 10. Werkwijze
Repareerdirect werkt met een bonnen systeem. Dit houdt in dat wanneer U als klant uw toestel inleverd, u een reparatiebon van de medewerker mee krijgt waarop staat vermeld om welk type toestel het gaat en wat de klacht/reparatie is. De bon is het afhaalbewijs van uw toestel. Wanneer u de bon van het ingeleverde toestel bent verloren, moet u via de aankoopbon van het toestel aantonen dat het toestel van u is. Dit om fraude te voorkomen. Wij vragen hiervoor uw begrip. Tevens is uw reparatiebon het garantiebewijs van de reparatie. Bewaar deze bon dus goed en maak er thuis voor de zekerheid een kopie/scan van. Zonder reparatiebon/garantiebewijs kunnen wij géén garantie geven.

Wanneer u uw toestel inleverd voor reparatie bij een van onze vestigingen, gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden.